שידור חי באינסטגרם: הדרך ליצירת קשר ישיר ואותנטי עם העוקבים שלך

בפעם הראשונה שהושקה אינסטגרם בשנת 2010, אף אחד לא יכול היה לחזות את ההשפעה שלה על תרבות האינטרנט. מטרתה המקורית הייתה פשוטה: לאפשר למשתמשים לשתף תמונות עם פילטרים אסתטיים. במהירות היא הפכה לאחת הרשתות החברתיות הגדולות והמשפיעות בעולם, זירה מרכזית לשיתוף של תמונות וסרטונים ופלטפורמה ייחודית המציעה הזדמנויות לחיבור, יצירתיות וביטוי אישי.

מהו שידור חי באינסטגרם?

פלטפורמת ה- Live של אינסטגרם מאפשרת לאנשים פרטיים, יוצרי תוכן ועסקים לתקשר עם העוקבים שלהם בזמן אמת, לטפח אינטראקציה ישירה ולבנות קשרים חזקים יותר. תכונה זו יוצרת חוויה מיידית ואותנטית, המאפשרת למשתמשים לשתף רגעים, לענות על שאלות ולקבל משוב באופן מיידי.

היתרונות של שידור חי באינסטגרם

מכיוון שהוא אינטראקטיבי וקורה בזמן אמת, אינסטגרם לייב מאפשר למפרסמים לתקשר ישירות עם העוקבים בצורה אותנטית יותר מאשר פוסט בפיד או סיפור שהוקלט מראש. באמצעות הדגמות מוצרים, ביקורות או סרטונים מאחורי הקלעים, ישנם סוגים רבים ושונים של שידורים חיים באינסטגרם שאתם יכולים לעשות כדי ליצור קשר אישי עם העוקבים שלכם. מכיוון שאין עריכה ואין הפסקה, שידור חי באינסטגרם מאפשר למותגים להציג את הרעיונות והמסרים שלהם בצורה כנה. בנוסף, זה מאפשר לכם להראות את אישיות המותג, תוך הוספת היבט אנושי לפיד.

בנוסף, כאשר העוקבים שלכם פותחים את האפליקציה, השידור החי שלכם מופיע בראש ובמרכז דף הבית שלהם, ומגדיל באופן דרמטי את הנראות בהשוואה לפוסטים וסיפורים שיכולים ללכת לאיבוד בין כל החשבונות האחרים שהם עוקבים אחריהם. יתרה מכך,  העוקבים שלכם יקבלו התראה כאשר חשבונכם יעלה שידור חי באינסטגרם, מה שיוביל תנועה ועיניים ישירות אליכם. זה נותן למותג שלכם יותר חשיפה, ומגביר את המודעות הכוללת למותג שלכם.

לבסוף,Instagram Live מאפשר לפרופיל העסקי שלכם ליצור קשר ישיר עם העוקבים. השידור החי יוצר את ההזדמנות לנהל שיחה דו כיוונית בין המותג שלכם לצרכנים. עם תכונות המאפשרות למשתמשים להגיב בזמן אמת, אתם יכולים לענות על שאלות ולדבר איתם באופן אישי. עבור עסקים קטנים וגדולים כאחד, תכונה זו חיונית לעידוד מעורבות ונאמנות למותג, מכיוון שהיא יוצרת קשרים אישיים יותר עם המעריצים שלכם.

 8 טיפים למינוף שידור חי באינסטגרם

בעוד שלספונטניות יש את הקסם שלה, מעט תכנון וכמה מהלכים אסטרטגיים יכולים להפוך את הסשן החי שלכם מטוב ליוצא דופן. הנה כמה טיפים חיוניים שיסייעו לכם להפיק את המרב מאינסטגרם לייב.

  1. קדמו את השידורים החיים שלכם מראש כדי למקסם את מספר הצפיות וליצור באזז.
  2. הזכירו לקהל שלכם את מועד הלייב בעזרת מדבקת ספירה לאחור בסטוריז שתיצור אלמנט של ציפייה.
  3. תכננו והכינו תוכן מרתק, רשמו נקודות מפתח שתרצו לכסות במהלך השידור ואספו שאלות מראש באמצעות מדבקת השאלה בסטוריז.
  4. צרו מקטעים אינטראקטיביים להגברת המעורבות ויצירת אינטראקציה נוספת עם הקהלים.
  5. תודו לצופים על הצטרפותם לשידור, פנו אליהם בשמותיהם.
  6. צרו לולאת משוב והנחו את הקהל להשאיר תגובות בתום הצפייה.
  7. שמרו ושתפו סרטונים חיים בפרופיל האינסטגרם שלכם עבור מי שפספס אותם או לצפייה חוזרת.
  8. צרו מקטעים מהשידור החי ופרסמו אותם בסטורי או רילס כדי למשוך צופים נוספים לסרטון המלא.

אתגרים ייחודיים בשידור חי באינסטגרם ואיך נתגבר עליהם

  1. זמן מוגבל לשידורים חיים – אינסטגרם מגבילה את השידורים החיים ל- 4 שעות בלבד. לכן, תכננו את התוכן שלכם בקפידה כדי להתאים למגבלת הזמן. אופציה נוספת היא לפצל שידורים ארוכים יותר למספר חלקים ולעודד את העוקבים לחזור לשידור נוסף.
  2. אינסטגרם לייב מתמקדת יותר בשידורים מהנייד וחסרה כמה כלי ייצור מתקדמים כמו זוויות מצלמה מרובות או שכבות-על מורכבות. כדי להתגבר על זה, השתמשו באפליקציות של צד שלישי המשתלבות עם אינסטגרם כדי לשפר את איכות ההפקה, והסתמכו על מסגור יצירתי, תאורה ואלמנטים חזותיים מרתקים כדי לפצות על הפורמט הפשוט יותר.
  3. שמירה על עניין ומעורבות של הצופים לאורך השידור החי יכולה להיות מאתגרת, במיוחד בשל תרבות הגלישה ואינספור הסחות הדעת באינסטגרם. לכן, כדאי ליצור מעורבות פעילה של הקהל עם מפגשי שאלות ותשובות, קריאות לפעולה ואלמנטים אינטראקטיביים כמו סקרים או חידונים שישאירו את הקהלים מעורבים.

איך GO LIVE יעזרו לך בהפקת שידור חי באינסטגרם?

Go Live עוזרת לכם להפיק את השידורים החיים באינסטגרם החל משלב תכנון השידור והתוכן, דרך הפקה מלאה והפצת התוכן במגוון ערוצים נוספים ועד לניתוח תוצאות השידור והפקת תובנות לשיפור. אנו מתמחים בהפקה וניהול של צילומים מתקדמים, שילוב תוכן מוקלט והפצה חלקה במגוון מדית נוספות.

גו-לייב תאפשר לכם לקחת את הלייב שלכם באינסטגרם לשלב הבא, אם יכולת הפקה מקצועית מספר זוויות צילום תאורה סאונד וגרפיקה ככה גו-לייב יהפכו את השידור שלכם למקצועי ואיכותי הרבה יותר, גו-לייב תקח אותכם יד ביד בכל שלבי ההפקה החל בפרה פרודקשיין ששם נבין את הצורך שלכם ונבחר יחד הפלטפורמה לשידור, מבספק מצלמות ושאר הצרכים הטכניים – במהלך ההפקה יגע צוות מקצועי עם ציוד טלוויזיה בכד להפיק את איכות השידור המיטבית ולסיכום נכל לעזור בפוסט ועריכת הויאו למקספ את התוצרים מהשידור LIVE

שידור חי באינסטגרם

אתגרים ייחודיים בשידור חי באינסטגרם ואיך נתגבר עליהם

  1. זמן מוגבל לשידורים חיים – אינסטגרם מגבילה את השידורים החיים ל- 4 שעות בלבד. לכן, תכננו את התוכן שלכם בקפידה כדי להתאים למגבלת הזמן. אופציה נוספת היא לפצל שידורים ארוכים יותר למספר חלקים ולעודד את העוקבים לחזור לשידור נוסף.
  2. אינסטגרם לייב מתמקדת יותר בשידורים מהנייד וחסרה כמה כלי ייצור מתקדמים כמו זוויות מצלמה מרובות או שכבות-על מורכבות. כדי להתגבר על זה, השתמשו באפליקציות של צד שלישי המשתלבות עם אינסטגרם כדי לשפר את איכות ההפקה, והסתמכו על מסגור יצירתי, תאורה ואלמנטים חזותיים מרתקים כדי לפצות על הפורמט הפשוט יותר.
  3. שמירה על עניין ומעורבות של הצופים לאורך השידור החי יכולה להיות מאתגרת, במיוחד בשל תרבות הגלישה ואינספור הסחות הדעת באינסטגרם. לכן, כדאי ליצור מעורבות פעילה של הקהל עם מפגשי שאלות ותשובות, קריאות לפעולה ואלמנטים אינטראקטיביים כמו סקרים או חידונים שישאירו את הקהלים מעורבים.

איך GO LIVE יעזרו לך בהפקת שידור חי באינסטגרם?

Go Live עוזרת לכם להפיק את השידורים החיים באינסטגרם החל משלב תכנון השידור והתוכן, דרך הפקה מלאה והפצת התוכן במגוון ערוצים נוספים ועד לניתוח תוצאות השידור והפקת תובנות לשיפור. אנו מתמחים בהפקה וניהול של צילומים מתקדמים, שילוב תוכן מוקלט והפצה חלקה במגוון מדית נוספות.

גו-לייב תאפשר לכם לקחת את הלייב שלכם באינסטגרם לשלב הבא, אם יכולת הפקה מקצועית מספר זוויות צילום תאורה סאונד וגרפיקה ככה גו-לייב יהפכו את השידור שלכם למקצועי ואיכותי הרבה יותר, גו-לייב תקח אותכם יד ביד בכל שלבי ההפקה החל בפרה פרודקשיין ששם נבין את הצורך שלכם ונבחר יחד הפלטפורמה לשידור, מבספק מצלמות ושאר הצרכים הטכניים – במהלך ההפקה יגע צוות מקצועי עם ציוד טלוויזיה בכד להפיק את איכות השידור המיטבית ולסיכום נכל לעזור בפוסט ועריכת הויאו למקספ את התוצרים מהשידור LIVE

שידור חי באינסטגרם מתאים במיוחד למי שמעוניין ביצירת חיבור בלתי אמצעי עם העוקבים שלו.
יוצרים ותוכן אישי – בלוגרים משפיענים ואנשי תוכן המעוניינים לדבר ישירות עם הקהל.
מותגים ועסקים קטנים – להצגת מוצרים חדשים, מבצעים ואו יצירת שיח.
חברות וארגונים – בניית קהילה או שידורים מאירועים.
מוזיקאים ואמנים – להופעות אינטימיות בלייב, שיחות עם מעריצים או חשיפת חומרים חדשים.
מורים ומדריכים- להדרכות או סשנים של שאלות תשובות.

שידור חי באינסטגרם, פייסבוק ואו יוטיוב משרת מטרות דומות –אך באינסטגרם הוא נועד בעיקר לשימוש מהנייד ומתאים לתוכן אותנטי, קליל ואינטראקטיבי. הקהל כאן צעיר ודינמי, האפשרויות הטכניות מוגבלות – אין תזמון מראש, לא ניתן לשלב גרפיקה מקצועית, והשידור מוגבל לעד 4 שעות.
בעוד שידור חי פייסבוק ויוטיוב מאפשרים הפקה מקצועית ומתקדמת יותר, כולל שידור ממספר מצלמות, גרפיקה, תזמון מראש וניתוח ביצועים.

אינסטגרם מציעה מגוון כלים מובנים כדי לעודד מעורבות ותגובות מהקהל במהלך שידור חי.

* תגובות ולייקים בזמן אמת – הצופים יכולים להגיב כולל תגובת לייק תוך כדי השידור, מה שיוצר תחושת חיות וזרימה.

*העלאת צופה לשידור (Live Room) – ניתן להזמין משתתפים נוספים לשידור חי משותף, מה שמגביר את העניין והמעורבות.

* שאלות ותשובות – אפשר לאסוף שאלות מהקהל לפני השידור ולהציג אותן במהלך הלייב בלחיצה על אייקון השאלה.

* תגובות מודגשות – ניתן להצמיד תגובה (pin) חשובה כדי להבליט אותה לכלל הצופים.

* שיתוף השידור בזמן אמת – אפשר להזמין עוקבים להצטרף או לשתף את הלייב עם אחרים בזמן השידור.

סטיקרים ותזכורות מראש – ניתן לקדם את השידור לפני שהוא מתחיל בעזרת סטיקר של תזכורת, מה שמגביר הגעה לצופים.

לפני שעולים לשידור חי באינסטגרם, כדאי להכין מראש: תכנון תוכן, על מה לדבר, בדיקת סאונד ומצלמה לפני שידור, לוודא תאורה נכונה וסאונד ללא רעשים,
כניסה למסך השידור, בדיקת הכותרת והגדרות הקהל.
תוכנית לגיבוי, במידה ותרגישו ירידה במעורבות שיהיה לכם תוכן נוסף בשליפה.
כל זאת יעזרו לכם לייצר שידור מוצלח.